Als je het internationaal bekijkt, is NAD maar een klein bedrijf dat concurreert met grote multinationals. En dus zijn ze heel blij met een partner die, vanwege zijn geschiedenis en nauwe samenwerking, NAD behandelt als een eigen merk. Nieuwe NAD-producten worden razendsnel geïntroduceerd bij HiFi Klubben en NAD krijgt heel snel te horen wat klanten van hun producten vinden. Als er iets mis is, hoe klein ook, dan wordt NAD meteen op de hoogte gebracht, zodat ze het kunnen oplossen. Gord Simmonds zegt:
‘We hebben altijd heel goed geluisterd naar wat zij in hun winkels nodig hebben. En ze houden ons op de hoogte van de Europese markt, waar we ongeveer de helft van onze producten verkopen.’
Omdat HiFi Klubben zo nauw in contact staat met zijn klanten weet het trends en veranderingen in de markt heel snel te herkennen. Een voorbeeld hiervan is muziekstreaming, iets dat 10 jaar geleden totaal nieuw was. Al gauw ging HiFi Klubben in gesprek met NAD over dit soort platforms.
‘Dat heeft geleid tot Bluesound, wat onderdeel is van Lenbrook, maar als concept is ontstaan in overleg met HiFi Klubben,’ vertelt Gord Simmonds, en hij gaat door:
‘Nog een interessant aspect van onze samenwerking is dat Peter Lyngdorf en zijn team zich richten op verschillende activiteiten in de audio-business. Zoals de nieuwe versterkertechnologie Purifi, waar Peter Lyngdorf in investeert. Onze NAD M33 is het eerste product met Purifi-technologie ter wereld.’