Skip to content

Levertijden, bezorging, afhalen

Hier vind je alle informatie over de levertijden, verzendkosten, bezorging en het afhalen van je bestelling in onze winkels

Levertijden

Je aankoop wordt normaal gesproken verstuurd vanuit ons magazijn in Nederland. Als je op werkdagen bestelt voor 16:30 zal je bestelling diezelfde dag nog verstuurd worden via PostNL, de bezorgtijd is dan gemiddeld één werkdag.

Als je bestelde artikel niet in ons Nederlandse magazijn op voorraad is, wordt deze via DHL verstuurd vanuit ons hoofdmagazijn in Denemarken. De levertijd is dan gemiddeld 3 - 4 werkdagen.

“Waarom verstuurt HiFi Klubben artikelen vanuit Denemarken?”

HiFi Klubben is in 1980 opgericht in Denemarken en ons centrale magazijn bevindt zich dan ook in Denemarken – in Nørager om precies te zijn. Vanuit hier verzenden wij alle artikelen naar onze winkels en klanten in Denemarken, Noorwegen, Zweden, Duitsland en Nederland. Het toverwoord is hier “efficiëntie”: door op deze manier te werken hoeven wij geen dure magazijnruimte te huren in de diverse landen en kunnen we kostenefficiënt onze winkels en klanten voorzien van het gewenste artikel. Onze leveranciers beleveren het centrale magazijn in Denemarken en onze magazijnmedewerkers aldaar verzorgen de distributie naar de diverse landen.

“Maar is dit “grijze” import dan?”

Nee! Ook al willen enkele van onze collega winkeliers in Nederland dit nog wel eens roepen als wij dezelfde lage prijzen hanteren en ook nog (gratis!) vijf jaar garantie bieden op al je aankopen. Alle Nederlandse importeurs en distribiteurs hebben hun goedkeuring gegeven en medewerking verleend aan onze vorm van distributie. We krijgen van hen dan ook de volledige ondersteuning en staan vermeld als officiële Nederlandse dealer van alle producten die wij in ons assortiment hebben. Dat betekent dat we ook voor garantie en service terecht kunnen bij de Nederlandse distribiteurs.

Voor alle televisies die we bij HiFi Klubben in Nederland verkopen geldt bovenstaande overigens niet, omdat de typenummers landen specifiek zijn. Televisies van LG en Samsung betrekken we in Nederland via de officiële kanalen en ook hier kunnen we voor garantie en service terecht bij de officiële distribiteurs – en verlengen wij de garantie tot 5 jaar! Ook eventuele cashback acties verlopen volgens de spelregels van de Nederlandse leveranciers.

Als je vragen over bovenstaande hebt kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice op 085-3012181 of [email protected].

Bij de beschrijving van het artikel in de webshop, wordt aangegeven hoe lang de levertijd zal zijn als je ervoor kiest om deze thuis te laten bezorgen. Let er op dat van een artikel meerdere uitvoeringen kunnen zijn en dat de levertijd niet voor alle uitvoeringen hetzelfde is. Je kunt dit zien door de uitvoering te kiezen die je op het oog hebt. De getoonde levertijd past zich vanzelf aan. 

Als het artikel niet op voorraad is zorgen we ervoor dat het er zo snel mogelijk is. We informeren je dan via de mail over de verwachte levertijd. Als je in dit geval niet te lang op het artikel wilt wachten heb altijd het recht de bestelling te annuleren.

Kies je ervoor om je bestelling af te halen in een van onze winkels, dan geldt er een afwijkende levertijd. Bij het product kun je per winkel de winkelvoorraad bekijken. De winkel informeert je dan over wanneer jouw bestelling klaar ligt. 

Verzendkosten

Alle bestellingen boven de € 20 worden gratis verzonden binnen Nederland en Belgie. Als het totaalbedrag van je bestelling onder de € 20 is, dan worden er automatisch per geplaatste bestelling € 5 verzendkosten in rekening gebracht. Dit wordt vermeld voordat je de bestelling plaatst. Neem voor verzending buiten Nederland en Belgie contact op met onze klantenservice.

Volg je bestelling via PostNL Tracktrace

Wanneer je bestelling is verzonden via PostNL ontvang je een mail met daarin een link met de track en trace code om het pakket te kunnen volgen. Dit kan via https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/track-en-trace/ Je kunt hiervoor ook gebruik maken van de handige app van PostNL.

Wordt je bestelling verzonden via DHL, dan kun je deze volgen via de link in de verzendbevestigingsmail. 

Bezorging aan huis

Zodra je bestelling vanuit één van de magazijnen verzonden wordt, ontvang je een email met een “track & trace” link waarmee je op internet kunt zien waar je bestelling zich bevindt en een inschatting wanneer PostNL of DHL deze bij je aflevert.

PostNL of DHL maken geen bezorgafspraak. Als je niet thuis bent proberen zij het pakket bij de buren aan te bieden. Mocht er niemand thuis zijn op het moment van afleveren dan wordt je pakket naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt gebracht. Je krijgt hiervan bericht via de track en trace link. 

Zendingen met een gewicht van meer dan 30 kg of zeer omvangrijke pakketten worden verzonden met een andere gespecialiseerde vervoerder, zij maken telefonisch een afspraak voor het tijdstip van aflevering.

Afhalen in de winkel

Natuurlijk kun je je bestelling ook gedurende openingstijden ophalen bij een van onze winkels. Dit kun je tijdens het bestelproces aangeven. Je wordt dan door de winkel geinformeerd als je bestelling compleet voor je klaar ligt.

LET OP: de getoonde levertijd bij de producten geldt niet voor afhalen in de winkel. De winkel zal je informeren over de levertijd van je bestelling. 

Als je bestelling op voorraad is in de winkel waar je het wil ophalen, kan dat al dezelfde dag. Bij het product kun je de voorraad zien per winkel. We adviseren je om voor de zekerheid contact op te nemen met de winkel 

Als het artikel niet op voorraad is zorgen we ervoor dat het er zo snel mogelijk is. 

Wanneer je je bestelling in de winkel komt ophalen, laten we je graag zien en horen hoe alles werkt en mocht je vragen hebben, dan helpen we je graag verder.

B2B Bestellingen

HiFi Klubben verkoopt producten aan consumenten. Daarom behouden wij ons het recht voor om bestellingen van (buitenlandse) bedrijven te weigeren.