Garantie:
Het is altijd vervelend als een apparaat defect raakt. Het wordt nog vervelender als er reparatiekosten aan verbonden zijn om het op te lossen.
De wet stelt dat je recht hebt op een product van goede kwaliteit. Daarom, zolang het defect niet door jezelf veroorzaakt is (laten vallen, bijvoorbeeld), heb je in principe altijd minimaal 2 jaar garantie. Daarbuiten geldt wat je redelijkerwijs mag verwachten van het product. Omdat dit per soort product of apparaat nogal kan verschillen, is het moeilijk een exacte garantieperiode te geven na de eerste twee jaar.
Binnen de garantietermijn wordt het artikel kosteloos hersteld of vervangen voor hetzelfde of een gelijkwaardig product als herstel niet mogelijk is. Ook worden geen vervoerskosten gerekend wanneer garantie van toepassing is
Als je lid bent van de HiFi Klubben klantenclub, geniet je van een garantietermijn van 5 jaar op je aanschaf. Deze extra garantie doet niks af aan de wettelijke rechten. 5 jaar zekerheid dus, en dat terwijl het lidmaatschap helemaal gratis is.
Lees hier meer over de HiFi Klubben Klantenclub
Reparatie:
Het is natuurlijk vervelend als het product dat je bij ons gekocht hebt defect raakt of dat er iets aan de hand is waardoor het product niet goed functioneert. Neem daarom altijd contact op met onze klantenservice voordat je een apparaat naar ons opstuurt. Natuurlijk ben je ook van harte welkom in één van onze winkels. Vaak is het probleem eenvoudig op te lossen zonder dat het product opgestuurd hoeft te worden voor reparatie. Houd in ieder geval je aankoopbon bij de hand.
Als blijkt dat het product zelf defect is, gaan we ervoor zorgen dat het zo snel mogelijk gerepareerd wordt. Onze klantenservice adviseert je hoe je het product het beste kunt versturen als je de originele verpakking niet meer hebt en waar naartoe. In de winkel nemen we het defecte product in ontvangst en zorgen voor een snelle afwikkeling. De klantenservice of de mensen in de winkel leggen je uit hoe lang de reparatie waarschijnlijk gaat duren en of er eventuele kosten zijn.
Als het product opgestuurd dient te worden doe dit dan bij voorkeur in de originele verpakking. Stuur bij het te repareren apparaat altijd het aankoopbewijs mee (bij voorkeur een kopie) en een nauwkeurige omschrijving van de klacht. Verzendkosten voor het versturen van apparatuur naar het servicecenter komen voor rekening van de afzender. Uiteraard betaalt HiFi Klubben de retourzending bij garantiereparaties.