Skip to content

Bowers & Wilkins

De luidsprekers van het Britse merk Bowers & Wilkins vormen een essentieel onderdeel van professionele geluidsstudio’s overal ter wereld. De ervaring die B&W hiermee heeft opgedaan, zorgt ervoor al zijn producten van absolute topkwaliteit zijn, ongeacht de prijs. Dit geldt ook voor de iPod- en streamingluidsprekers.

  • Geavanceerde technologie
  • Geraffineerd ontwerp
  • Van compact model tot extreme high-end
  • Veel oplossingen voor iPod, draadloze streaming enz.
  • Enorm aanbod van inbouwluidsprekers

115 producten
115 producten
    Bowers & Wilkins PX7 Draadloze koptelefoon
    Bowers & Wilkins PX7
    Draadloze koptelefoon
    € 329,00 / € 369,00 / stuk(s)

    Luidsprekertechnologie op topniveau

    Het Britse Bowers & Wilkins is sinds 1966 uitgegroeid tot een van de grootste fabrikanten van kwaliteitsluidsprekers ter wereld. Een B&W-luidspreker is een extreem geavanceerd en doordacht product, met een finish en techniek die tot de absolute wereldtop behoren. Dit geldt zowel voor traditionele luidsprekers als voor nieuwere producten zoals alles-in-één iPod-luidsprekers, zoals de legendarische Zeppelin.

    Topkwaliteit voor PC's, streaming en draadloze muziek

    B&W zag als een van de eerste fabrikanten iPod's en streaming als een serieuze bron van hifi-geluid. De originele Zeppelin kon dankzij AirPlay-technologie al snel draadloos worden gemaakt, en het assortiment werd uitgebreid met mooie koptelefoons, geavanceerde PC-luidsprekers en andere draadloze AirPlay-luidsprekers met het uitstekende, karakteristieke B&W-geluid. Deze 'nieuwe media' zijn allemaal gericht op een toekomst waarin een compact formaat en gebruiksvriendelijkheid net zo vanzelfsprekend zijn als een superieure geluidskwaliteit.

    Supergeluid uit je muren en plafond

    Wil je goed geluid horen, maar niet zien? Dan zit je echt goed bij B&W. Zij hebben namelijk een gigantisch assortiment inbouwluidsprekers voor allerlei toepassingen. Je hebt de keuze uit goedkopere modellen, bijvoorbeeld voor achtergrondmuziek uit het plafond van je badkamer. Maar ook heeft B&W exclusieve high-end inbouwmodellen voor muziek en home cinema. Hiermee krijg je een compromisloze geluidskwaliteit, die zich probleemloos laat vergelijken met dat van de allerbeste traditionele systemen.

    Luister naar de professionals – die luisteren naar B&W

    Of je nu naar akoestische of elektrische muziek luistert, met een paar B&W-luidsprekers zit je altijd goed – of je nu voor een budgetmodel gaat of voor extreme high-end. B&W is een echte allrounder die de details en muzikaliteit van iedere opname maximaal tot zijn recht laat komen. Daarom is B&W al jarenlang het favoriete merk van geluidsprofessionals van over de hele wereld. Bijvoorbeeld de legendarische Abbey Road Studio's in Londen, waar de Beatles, Pink Floyd, U2 en nog veel meer wereldberoemde artiesten hun muziek hebben opgenomen. Een betere kwaliteitsgarantie bestaat bijna niet.

     

    HiFi Klubben x Bowers & Wilkins:

    Als je op internet zoekt naar de luidsprekers van Bowers & Wilkins, kom je vooral twee woorden tegen: iconisch en legendarisch. Lees hier hoe de Britse luidsprekerfabrikant deze cultstatus heeft bereikt.

    Bowers & Wilkins heeft intussen een heleboel bekroonde luidsprekers gemaakt. Maar het hoogtepunt van hun portfolio is de iconische 800-serie, de meest succesvolle high-end luidsprekerserie ooit. En dat is niet zonder reden. Het bedrijf volgt namelijk nog steeds de filosofie van zijn oprichter John Bowers: altijd innovatief blijven. Altijd iets nieuws ontwikkelen, nieuwe materialen en nieuwe technologieën gebruiken. En daarom zijn de 65 ingenieurs bij Bowers & Wilkins er vooral mee bezig de cultstatus van de 800-serie in stand houden. Dus als een nieuwe generatie van de 800-serie in de winkels komt, kun je ervan uitgaan dat alle materialen en componenten tot in de puntjes gecontroleerd en geoptimaliseerd zijn. Andy Kerr, product- en marketingdirecteur van Bowers & Wilkins, zegt:

    ‘De 800-serie is de belichaming van al onze kennis. Deze serie is bepalend geweest voor ons succes. Veel klanten die een luidspreker uit de 800-serie hebben gekocht, upgraden ook als we een nieuwe generatie lanceren. Zij weten namelijk dat elke generatie weer meer vermogen heeft.’

    Zodra er een nieuwe 800-serie wordt gelanceerd, gebruikt Bowers & Wilkins de nieuwe technologie ook voor de andere luidsprekerseries. Een voorbeeld hiervan zijn de gele midden- en basspeakers van kevlar, waar Bowers & Wilkins in 1974 patent op heeft gekregen. Niet veel later werd dit materiaal toegepast in alle luidsprekers, waardoor ze allemaal heel herkenbaar werden. In 2015, toen de nieuwste versie van de 800-serie uitkwam, werd kevlar vervangen door een nieuw materiaal: Continuum. Dit gedraagt zich hetzelfde als kevlar, maar zorgt ervoor dat staande golven sneller uitdoven. Ook die technologie wordt gebruikt voor de andere luidsprekerseries.4_BWFORMATIONDUOWH_1920x1080.jpg

    Bowers & Wilkins heeft dezelfde passie voor kwaliteit als HiFi Klubben. En dat is waarschijnlijk ook de reden dat deze twee bedrijven al meer dan 30 jaar zo goed met elkaar samenwerken. Maar er is ook nog een praktisch voordeel voor HiFi Klubben: Bowers & Wilkins werkt op grote schaal. Ze leveren op tijd en hebben een hoog productievolume. Als HiFi Klubben nieuwe producten lanceert, doen we dat in nauw overleg met Bowers & Wilkins. Zo kunnen we garanderen dat onze winkels beschikken over de voorraad die ze nodig hebben. Andy Kerr zegt hierover:

    ‘Bij Bowers & Wilkins zorgen we ervoor dat onze producten voldoen aan de hoogste kwaliteitseisen. En dat is belangrijk voor organisaties zoals HiFi Klubben, die veel van onze producten verkopen. Het laatste wat zij willen is ontevreden klanten die klagen over producten die niet werken. Als je iets van ons koopt, dan weet je dat het goed is.’

    Een grote luidsprekerfabrikant zoals Bowers & Wilkins denkt op de lange termijn als het om productontwikkeling gaat. En dat geldt ook voor HiFi Klubben, zeker als het gaat om trends en ontwikkelingen en het koopgedrag van klanten in Europa. Andy Kerr zegt:
    ‘HiFi Klubben begrijpt altijd heel goed wat zijn klanten willen en verkoopt oplossingen die hun leven gemakkelijker maken. Ze adviseren ons als ze mogelijkheden zien voor een nieuw product of een populaire oplossing.’

    Kijk bijvoorbeeld maar naar de Formation-serie, het draadloze muzieksysteem van Bowers & Wilkins. Andere spelers zoals Sonos, HEOS en Bluesound doen het goed en dus wil Bowers & Wilkins ook meedoen. HiFi Klubben kent de markt en was dus een goede partner.

    ‘Al vroeg in het proces hebben we HiFi Klubben het ontwerp laten zien. We wilden het product toen natuurlijk nog niet introduceren aan onze klanten, maar het was wel heel fijn dat ze bij HiFi Klubben meedachten over producten zoals de Formation Wedge en hun mening gaven,’ vertelt Andy Kerr.1_Old-800-series_1920x1080.jpg

    Als oer-Britse fabrikant die luidsprekers ontwikkelt voor Engelstalige landen was het voor Bowers & Wilkins heel belangrijk om te weten wat klanten in andere markten willen. Nadat er vanuit Scandinavië een aantal jaren druk was uitgeoefend, besloot Bowers & Wilkins eindelijk om ook een witte versie te maken van de populaire CM1. De eerste jaren werd dit witte model alleen geproduceerd voor HiFi Klubben en verkocht in Scandinavië. Het duurde even, maar toen begon ook de rest van de wereld witte luidsprekers te kopen. En tegenwoordig zijn alle luidsprekers van Bowers & Wilkins ook in het wit verkrijgbaar. Misschien had Bowers & Wilkins eerst wat moeite met wit vanwege een experiment uit de jaren 1980. Andy Kerr vertelt:

    ‘We brachten de Matrix 801, het grootste model van de 800-serie, in het wit uit. Het enige wat nog de oorspronkelijke kleur had, was de de hoofdspeaker. Dat zag er gewoon raar uit. Het leek een beetje op de koelkast van een ruimteschip. Pas later ontdekten we hoeveel wit we konden gebruiken om in te spelen op de Europese smaak.’

    Andy Kerr, die altijd al gefascineerd was door muziek, heeft zijn favoriete product gelukkig ook thuis in de woonkamer staan: een paar 800-luidsprekers:

    ‘Wij maken luidsprekers die niet klinken als luidsprekers. Het zijn een soort leugendetectors. Volledig transparant. Hoe meer je het idee krijgt dat je niet naar een luidspreker luistert, maar naar Bob Dylan – of wie je maar wilt – hoe beter. De 800-serie benadert dit ideaal volgens mij het meest.’