Skip to content

Backorders
door coronapandemie

Hoewel de wereldwijde coronapandemie misschien binnenkort onder controle is – laten we het hopen! – hebben alle sectoren nog steeds last van leveringsproblemen. Vooral bij elektronica is dat op het moment het geval.

De coronapandemie van het afgelopen jaar heeft de wereldproductie behoorlijk op zijn kop gezet.

  • Veel fabrieken zijn gesloten geweest, waardoor de vraag sterk is toegenomen.
  • Leveranciers hebben hun activiteiten stilgelegd, sommige zijn zelfs failliet gegaan en opgeheven. En dat betekent dat bedrijven die een speciale chip uit een bepaalde fabriek nodig hebben, die ergens anders moeten laten maken.
  • De prijzen van veel grondstoffen zijn drastisch gestegen, waardoor producenten op zoek moeten naar andere leveranciers.
  • Ook de transportkosten zijn de hoogte in geschoten, en er wordt gezocht naar goedkopere (en dus tragere) alternatieven.

Deze problemen gelden voor elke sector – van mobiele telefoons en computers tot TV’s en hifi-apparatuur en allerlei andere sectoren.

Je zult daarom merken dat ook wij bij HiFi Klubben meer backorders krijgen, die we volledig op het conto kunnen schrijven van de coronapandemie – ook al hopen we natuurlijk dat deze situatie maar tijdelijk is.

Ook onze levertijden staan onder druk  

Naast alle backorders zien we helaas ook dat onze leveranciers de laatste tijd regelmatig hun leveringsdatums aanpassen.

Dat vinden we echt heel vervelend, omdat wij dan op onze beurt de verwachte leveringsdatums voor onze klanten moeten uitstellen. Soms verschuift de datum zelfs meerdere keren.

Je kunt er echter van verzekerd zijn dat onze inkopers er alles aan doen om jouw artikelen zo snel mogelijk te bezorgen en dat we onze leveringsdatums zo goed en nauwkeurig mogelijk proberen in te schatten. Elke wijziging in de verwachte leveringsdatum is dus het gevolg van deze situatie, en die hebben we zelf niet in de hand.

Als een product is uitverkocht, kun je de verwachte levertijd zien op onze website. Daar kun je ook aangeven dat je een bericht wilt krijgen als het product weer op voorraad is.

En je kunt natuurlijk altijd contact opnemen met onze klantenservice of onze winkels als je vragen hebt over de levertijden. Zij zullen je zo goed mogelijk proberen te helpen.

Meest populaire
producten