Skip to content

NAD is een van de populairste merken bij HiFi Klubben, en dat is niet voor niets. De geluidskwaliteit en het vermogen van NAD zijn hun geld namelijk dubbel en dwars waard. Als je vet geluid wilt, maar dan zonder franjes, overbodige knoppen en andere onzin, is NAD echt iets voor jou.

  • Maximale focus op geluidskwaliteit en vermogen
  • Producten voor muziek, home cinema en iPod
  • Zowel budget als high-end
  • Eenvoudig en functioneel ontwerp
  • Sommige modellen kun je opgraden met modules

62 producten
62 producten
    M66
    Voorversterker
    € 5.999 / Stuk
    D3045
    Geïntegreerde versterker
    € 749 / Stuk
    M28
    Multichannel eindversterker
    € 5.999 / Stuk

    40 jaar lang vet geluid

    Vanaf het moment dat hun kleine, grijze 3020-versterker de bodem onder de voeten van de gevestigde hifi-fabrikanten wegsloeg, geeft NAD het meeste geluid voor je geld, in iedere prijsklasse. Bij NAD gaat het niet om blingbling en makkelijke oplossingen. Ze doen wat ze moeten doen – en meer niet! Maar dat doen ze dan ook wel heel erg goed. Dankzij de unieke MDC-modules van NAD kun je sommige modellen upgraden, zodat je niet steeds een nieuw apparaat hoeft te kopen om de nieuwste functies te kunnen gebruiken.

    Ontworpen voor het echte leven

    De werkelijkheid is niet te vangen in specificaties op papier. Een NAD-product is gemaakt om echte muziek te spelen over echte luidsprekers, geen rare pieptonen in een testlaboratorium. Dit heeft gezorgd voor kwaliteitscomponenten, ijzersterke voedingsdelen en een constructie waarbij iedere technische oplossing bijdraagt aan de geluidskwaliteit. Neem bijvoorbeeld de unieke PowerDrive-technologie, waarmee een NAD-versterker harder en zuiverder speelt dan zijn concurrenten uit dezelfde prijsklasse. Zo was het al toen de legendarische hoofdingenieur Bjørn Erik Edvardsen de 3020's ontwikkelde – en zo is het nu nog steeds!

    Je oren liegen niet

    NAD geeft altijd een weergaloos zuiver, dynamisch en intens geluid, of je nu luistert naar stereo of multikanaals surroundgeluid in je home cinema. Alle NAD-producten, van alles-in-één iPod-luidsprekers tot zware high-end versterkers, zijn ontworpen om je een bijzondere geluidservaring te geven. Dus vergeet de specificaties en laat je oren beslissen!

     

     

    HiFi Klubben x NAD:

    NAD en HiFi Klubben zijn een soort bloedbroeders van de hifi-sector. Al 40 jaar lang werken beide bedrijven op een unieke manier samen.

    Al vanaf het allereerste begin was NAD een van de belangrijkste merken bij HiFi Klubben. New Acoustic Dimension, waar de afkorting NAD voor staat, ontstond als een coöperatie en werd jarenlang geleid door distributeurs en detailhandelaren. Mensen die hun klanten betere producten wilden aanbieden en precies wisten wat wel en wat niet zou verkopen. In 1980 zaten Gord Simmonds, NAD-distributeur in Noord-Amerika, en Peter Lyngdorf samen in de productcommissie te praten over de producten die ze nodig hadden. En dat was het begin van hun samenwerking.

    ‘Peters bedrijfsmodel was opvallend en uniek. Wij waren nogal traditioneel en hadden een netwerk van onafhankelijke dealers die we stuk voor stuk moeten overtuigen om onze producten te kopen. Maar Peter had zijn eigen winkels, dus dat hoefde hij niet,’ vertelt Gord Simmonds, CEO van Lenbrook, het moederbedrijf van NAD.4_BLSPOWERNODE2IWH_1920x1080.jpg

    Als je het internationaal bekijkt, is NAD maar een klein bedrijf dat concurreert met grote multinationals. En dus zijn ze heel blij met een partner die, vanwege zijn geschiedenis en nauwe samenwerking, NAD behandelt als een eigen merk. Nieuwe NAD-producten worden razendsnel geïntroduceerd bij HiFi Klubben en NAD krijgt heel snel te horen wat klanten van hun producten vinden. Als er iets mis is, hoe klein ook, dan wordt NAD meteen op de hoogte gebracht, zodat ze het kunnen oplossen. Gord Simmonds zegt:

    ‘We hebben altijd heel goed geluisterd naar wat zij in hun winkels nodig hebben. En ze houden ons op de hoogte van de Europese markt, waar we ongeveer de helft van onze producten verkopen.’

    Omdat HiFi Klubben zo nauw in contact staat met zijn klanten weet het trends en veranderingen in de markt heel snel te herkennen. Een voorbeeld hiervan is muziekstreaming, iets dat 10 jaar geleden totaal nieuw was. Al gauw ging HiFi Klubben in gesprek met NAD over dit soort platforms.

    ‘Dat heeft geleid tot Bluesound, wat onderdeel is van Lenbrook, maar als concept is ontstaan in overleg met HiFi Klubben,’ vertelt Gord Simmonds, en hij gaat door:

    ‘Nog een interessant aspect van onze samenwerking is dat Peter Lyngdorf en zijn team zich richten op verschillende activiteiten in de audio-business. Zoals de nieuwe versterkertechnologie Purifi, waar Peter Lyngdorf in investeert. Onze NAD M33 is het eerste product met Purifi-technologie ter wereld.’

    De oprichting van HiFi Klubben schudde de Deense hifi-sector in de jaren 1980 en 1990 flink op. Maar volgens NAD-dealers is Peter Lyngdorf een pionier die niet bang was om ‘all-in’ te gaan. Een instelling die volgens Gord Simmonds geldt voor de hele cultuur binnen HiFi Klubben:

    ‘Als ze ergens in geloven, dan gaan ze ervoor.’

    Zijn ervaring is dat Denen over het algemeen wat vooruitstrevender zijn, terwijl Canadezen juist wat voorzichtiger zijn. Twee unieke en verschillende culturen die NAD en HiFi Klubben allebei begrijpen en waarmee ze heel goed kunnen omgaan:

    ‘Zij geven ons vaak het zetje dat we nodig hebben. Streaming, bijvoorbeeld, en de modernisering van ons merk, dat zijn goede voorbeelden. We konden iets nieuws maken, en HiFi Klubben zei: waarom zou je niet aan de slag gaan, voordat anderen het doen? Waarom zou je de hifi-sector niet opschudden met HD-streaming? Wij betraden als eerste deze markt en daar zijn we best trots op. Dat was echt heel leuk.’2_NADM10BK_1920x1080.jpg

    HiFi Klubben was van 1992 tot 1999 eigenaar van NAD. Maar toen besloot HiFi Klubben om zich weer te richten op de detailhandel en ging het op zoek naar een geschikte koper. Het was niet meer dan logisch dat de Noord-Amerikaanse NAD-distributeur het bedrijf overnam: NAD richtte zich heel sterk op home-cinemareceivers, en daar is de Amerikaanse markt zeer belangrijk voor.

    ‘Het management van HiFi Klubben wist heel goed wat ze deden. Ze wisten dat NAD moest concurreren op een markt die op het punt stond om te veranderen, met andere verkoopkanalen. Ik denk dat zij wisten dat we – als de productontwikkeling in Europa zou blijven – een achterstand zouden oplopen.’

    Het is niet vreemd dat Gord Simmonds precies weet wat het management van HiFi Klubben in 1999 dacht. De twee ondernemingen weten bijna alles over elkaar, en woorden als ‘vertrouwen’ en ‘openheid’ komen daarom voortdurend in hun gesprekken naar voren. Ze kunnen op elkaar rekenen. Dat is het vertrouwen dat ontstaat als je al heel lang met elkaar samenwerkt en volledig transparant bent.

    ‘Wij zijn ook niet perfect. Er zijn in de loop der jaren dingen gebeurd waarvoor HiFi Klubben de klappen heeft moeten opvangen. En zij hebben beslissingen genomen die niet in ons voordeel werkten. Maar we hebben er altijd over kunnen praten en een plan kunnen opstellen. Waar het op neerkomt, is dat onze samenwerking nu sterker is dan ooit. De eerste 40 jaren waren fantastisch en we kijken uit naar de toekomst.’